hjälp sökes

min son e inte dum alls ..

har ju försökt få i honom nån sorts medicin senaste dagarna å har inte lyckats. trots sylt-på-skeden tricket, blanda i vällingen, blanda i saft, blanda i mat. han urskiljer alltid att det e nåt skumt med maten när jag gör det.

nyss signalerade han yoghurt som han ALLTID gör på kvällen och i den smög jag i en halv krossad alvedon. betyder alltså att JAG tog portions yoghurten från hyllan i kylen som jag ALLTID gör men just idag ville han ta en från hyllan själv me det gick ju inte för sig.
försöker få i honom yoghurten som jag tagit fram och preparerat i smyg men det går inte. jaja, tillslut tar han med den till soffan, kryper upp, tar en sked och spottar ut.
HUR FAN KAN HAN URSKILJA DET LILLA PULVRET FRÅN EN HALV ALVEDON I 1DL (?) YOGHURT??
det är samma sorts yoghurt han äter varje kväll, inga konstigheter men man får verkligen inte i honom nåt ..

hostmedicinen behövde jag bara lukta på innan jag visste att han inte skulle ta den. den luktade riktigt riktigt starkt av lakrits.

tips??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0