lätt virrig text

jag e lite kluven. över detta:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13135501.ab


att det är en olyckshändelse förstår man för barn dör faktiskt ibland av ren olyckshändelse. att nån alltid ska vara ansvarig är svenskt.
jag förstår verkligen föräldrarna som vill förstå. som vill ha en ansvarig att tänka på (and to blame) jag skulle nog vilja ha det likadant. allt känns bättre om man får en syndabock.

MEN förskolelärarna kan inte vara på 5 ställen samtidigt (för visst e det 5 barn per fröken? eller e det kanske bara 4st) barnen måste kunna leka utan att en vuxen håller dem i handen hela tiden.

förstå mig rätt: det e JÄTTETRAGISKT att ett barn har dött under dagistid. jag skulle gå under om det händer leo något.


citat:
Men jag har aldrig lämnat min treåring utan uppsikt i flera minuter, aldrig, säger han. (han=pappan)

ska man inte kunna lämna sin unge i några minuter utan uppsikt?? och min fråga blir: hur lyckas man ALLTID se till sin unge?



jag var lite okoncentrerad när jag skrev denna text så ha lite överseende med det :P
iaf så tänker jag fortsätta med att släppa iväg leo till lekparken själv trots att han bara e 2år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0