shoppingkoma



återvinningshelg innebär sälj å köp beg barnkläder på div ställen i gävle (och i hela sverige för den delen)
jag, mamma, leo och pappa började på polhem där vi alltid missat tidigare gånger.
fick några fynd där men inte så mkt som vi hade trott. var mest trångt och för mkt folk.



kö tio min innan de öppnat. och inne i ljusgården var det FULLT och även på första våningen .. suck ..



blev en julklapps-potta för 30kr och en bollbana för 40kr på polhem.



2 grovstickade tröjor och en täckväst för 50kr.



mamma (mormor) köpte en leksaksbrandbil. Po.p galonvantar för 15kr och en bävernylon mössa för 20kr.
3dje bilden e en present till pyttebäbisen.



påfyllning till bilförrådet hemma, 10kr/st. dagisoverall för 20kr. japp, 20kr .. galet ju .. behöver nya hällor under fötterna och huvan var borta men det gör inget för 20kr. :p



ett märke jag ÄLSKAR e TUFFER. vet inte om det finns att köpa längre men detta fleecefodrade regnställ kommer därifrån. älskar det. redan .. haha .. 125kr på Sankt Ansgars hus ..

till sankt ansgars gick vi efter polhem. kom dit lite innan de öppnade så det var bara jag å mamma å en till därinne .. lite skillnad motför polhem.
och gud vad nyttokläder vi fann!



en didriksonregnjacka 20kr och ett par täckbyxor för 15kr.



fleeceunderställ för 40kr och höstskor för 30kr.



boardman regnset för 60kr. fattar ni 60kr!!! nypris e 550-650kr.
rött e ju absolut helt okej på en kille oxå. den e lite tvättsliten i reflexerna men det gör ju inget. :p woho! fynd.

vilken tillfredställelse det är att handla bra kläder billigt. boardman setet e storlek 100 så det kommer han inte kunna ha ännu på 1-2år men det e ju kalas att ha.

allt som allt spenderade jag och mamma 635kr idag. och ändå köpte jag inge småsaker som jag brukar, sånt som t-shirtar.
mamma plocka några sånna saker men det gör inget. :p hehe ..
e så himla nöjd med det gröna regnstället och med dagisoverallen. på dagis vill man inte ha en extra overall som e kalasfin, för den vill man ju ha hemma men denna var fin nog att ha på ungen men ändå "ful" nog att ha på dagis. hihi ..

(ja jag e på bra humör, därav babblet och svammlet)



nu ska jag dra på mig en klänning (ja, skratta inte, jag använder faktiskt klänning ibland, ca 3ggr/per år) och sen drar jag ner på stan å leker tonåring.

hade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0