världskrig!!!



vi hade det riktigt mysigt idag efter dagis. kanonväder och en glad unge. sen hände nåt.
molnen drog ihop, det blev becksvart och himlen fylldes av flygplansmotorsljud.
helt plöstligt börjde det smattra av kulsprutor utanför fönster och folk sprang som galna och försökte ta skydd.

njaa .. riktigt så gick det inte till men det trodde min kära grann-tant.

ska ta allt från början. leo e på baksidan å pillar med nå bollar å jag håller på å sorterar kläder inne. går å tittar till leo ibland men när jag kom tillbaka från baksidan så ser jag min granntant gå upp på min altan på framsidan och lägga sig ner.
där ligger hon.
jaha .. vad gör jag nu lixom .. ringer till ordförande i bostadsrättsföreningen men han e inte hemma, ringer vice värden men han e inte hemma så jag springer över till en annan granne så får hon gå å kolla att tanten lever. jag vågade inte.
hon lever och svarar på tilltal men vill inte gå hem. inga skor har tanten heller på sig.
a ja, vad gör man? 112 fick en ring från mig å de skulle skicka en polis.
efter att ha legat på altanen i ca 15 min så går tanten lungt å stilla hem. inte ett ord säger hon till alla grannar som nu stått å kollat på henne i en kvart .. haha .. helt absurt e detta.

men men, precis efter kommer polisen å försöker få kontakt med tanten men hon öppnar som vanligt inte. huvudnyckel hämtas å poliserna och vice värden (som nu har kommit hem och undrat varför det står poliser på området) går in till tanten.

när VV kommer ut berättar han att tanten trott att det varit världskrig. hon hade helt enkelt tagit skydd på min altan.
helt galet ju. :p

till historien hör att det har klippts gräs som aldrig förr i området antagligen pga det fina vädret och det e klart att den förvirrade tanten trott att det varit flygmaskiner och kulsprutor. e ju jätte logiskt.

iaf så skickar poliserna efter en krisgrupp från psyk som fortfarande e här (allt började kl 15 å nu e klockan 17.45)
så vi får väl se om det e dax för tanten att flytta (JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA)



sen fick jag å leo lite sällskap av en liten alfred. eller liten å liten, vaken leo eller alfred e ju direkt bäbisar längre .. :p hehe



om man tycker det blir stökigt med en unge skulle man haft 2 .. haha :p

nu e det bara eftermiddagsslapp kvar :p hade!

Kommentarer
Postat av: julia

Ang 2 ungar. HAHAHAHAHAHA!!!! Kul.

2010-09-22 @ 23:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0