långt helginlägg

vilken helg jag har haft. men jag ska börja från början å beta igenom allt tror jag :p mest för min egenskull men jag vet ju att ni hänger med ändå. :p



ifredags så slutade mat-resan med att en pizza slängdes in i ugnen och intogs med div skräp. sesamnuggetsarna smakade för mkt sesamfrö. riktig konstig smak var de.
men det gör inget, jag har ju överdrivet många pizzor i frysen så det var bra att bli av med en.

leo somnade ju på soffan å jag bar in honom i hans egen säng och där sov han hela natten. det var ett tag sen han INTE kom upp i min säng tidigt på morgonen.



lördagen började kl6.45 med barnkanalen och brrrrrrum-bilar. mycket bra start på dagen. sen åkte vi hem till mormor och käkade andra frukosten (leo får alltid 2 frukostar på helgen, den första runt 7-7.30 som är gröt och den andra runt 9-9.30 och det brukar bli macka med pålägg)

sen drog vi ner på stan då det varit trafikantvecka denna vecka med avslut på slottstorget på lördagen så jobbade pappa. vi tog en sväng med div impulsinköp och även hälsade vi på pappa när han jobbade men har lära springa i väg på ett mkt viktigt uppdrag mitt i alltihopa.



jag, mamma och leo gick till tennstopet för matintag. riktigt inte gott var det. eller men vet ju vad man får, MEN friterade korvar och en riktigt torr å seg hambugare? njaaa, inte riktigt vad jag hade tänkt mig egentligen. dock hade de lyckats riktigt bra med PFen .. men vikken hamburgerihak klarar inte att fritera pommes lixom ..
jaja, det var okej iaf.



efter stadsturen åkte jag å lämna mamma å leo i sätra å åkte hem för ett nice bad hade jag tänkt. fanns ingen parkering så jag fick stå lite på sidan, å tror ni inte att en av skvallergrannarna plingar på och påpekar att jag inte får stå där. försöker förklara att jag ska iväg inom kort men det duger ju inte. suck ..
jag stod verkligen inte ivägen för nån, jag stod inte på gräset, jag hade stått i 10min när han plinga på.

men inget kunde förstöra mitt bra humör denna lördag.
resten av lördagen spenderades i vertikalt läge på en soffa på söder. mycket lyckat för en ensamstående mamma som alltid e på språng.
hann även med ett besök på ica söder. jag har ALDRIG i mitt liv sett så dyra blöjor





idag söndag skulle jag bara åka å hämta leo i sätra men jag blev kvar. det var ju stek, sås, potatis och gele på menyn där. då MÅSTE man stanna. MÅSTE.
sen somnade alla efter maten och så blev det riktigt bra väder så jag å pappa åkte lite motorcykel. det e när jag e ute å åker som ja minns varför jag försökte e sommar att ta kortet. det e underbart att åka MC ju .. glida fram, känna fartvinden och bara njuta.

pappas nya MC e riktigt riktigt fin oxå. å stabil. å stor.
han e verkligen värd den.

väl hemma igen så var det dax att ta tag i städning, disk å tvätt. har helt skitit i det hela helgen. har helt enkelt haft en ledig helg.
blev laxbollar till leo igen till mat men han älskar dem. :p nu kollar vi på byggare bob (nehe) men snart går ensam mamma på teven så då blir de det istället. ska nog lägga lillherrn oxå. börjar ju bli dax.



över och ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0