viktig vikt

ibörjan av mitt bloggande (när jag precis fått barn) bloggade jag mkt om hur jag ville gå ner i vikt .. men eftersom jag e en riktigt lat människa så har jag aldrig riktigt kommit till skott å göra nåt åt de. för några dagar sensatte jag på mig några byxor som suttit riktigt illa innan och insåg att de fortfarande sitter illa men att jag får igen dem iaf .. hmm .. kändes lite konstigt men jag antog att de berodde på att de var otvättade och/eller uttöjda.

tog ett bad nyss å kollade ner på min mage som jag gärna undviker ögonkontakt med annars å inser att den lilla (stora) bulan på magen (låter som jag e gravid men de e "eftergravidmagen" jag pratar om) har blitt mindre. hmm .. konstigt, jag har ju inte gjort nåt .. eller de e kanske därför, har käkat riktigt dåligt men de har jag väl alltid gjort? aja .. senast jag ställde mig på vågen visade den 71kg å de e de mesta nånsin sen jag var gravid .. de var nog innan jul å jag har inte velat väga mig för jag vill inte veta lixom ..



hoppade iaf på vågen nu å gissa om jag klev av å på några gånger, kanske visade fel ju .. 66kg .. 66kg .. 66, va? jag vägde som minst 68kg i våras ju .. hmm .. coolt iaf, min målvikt har ju varit 60kg men jag har insett att de e nog lite för lite för mig så 65 känns ju bra, iaf nu när jag nästan väger de ..

71kg = 23 BMI
66kg = 21.5 BMI
60kg = 19.5 BMI
på mig alltså!


Underviktig Idealvikt Övervikt Fetma Disclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!
< 19 19-25 26-30 > 30


så enligt sånna tabeller ligger jag på idealvikt även när jag vägde 71kg.
å för den delen så är 60kg på gränsen till underviktig. hmm ..
66kg ligger på "normal" och lite i underkant, perfekt för mig tycker jag. :p hihi eller minus ett kg till då men det kilot e ju bara psykologiskt.





gud vad jag babblar på om vikt men fick en liten tanke, kan de vara så att när jag slutade med minipillren så droppa vikten? e de inte nåt samband där kanske? hmm ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0