massa ordbajs

idag har vi mest gjort ingenting igen.. men som sagt, vi har ju semester!
lekt, målat naglar, läst bok osv. å sovit middag :p både jag å leo har gjort alla de sakerna. :p

när vi var till lekparken så gick leo hela vägen hem själv. så himla duktig var han. vi var alltså i den stora lekparken å så gick vi en liten omväg hem för att jag ville gå lite. men han gick själv. med 7 st stenar i famnen.

sara har varit duktig å köpt vattenspridare och gräsfrö så vi får en hel gräsmatta nångång. rea serru.. 96kr för båda sakerna.



lagade världens bästa mat idag.
jag vet, jag nämner mat när jag har lagat de. som tex kesolasagnen som ni kanske kommer ihåg, men den var ju oxå gudomlig.



detta är alltså fiskgryta thai-style. sååååååååå himla underbart.
lök, koriander, kokosmjölk, currypaste, salladslök och fisk med nudlar till.






leo ville ha på sig hörselkåpor och stövlar idag. okej då ..





har jag skrivit att jag bara ska använda kontanter i några månader from nu? iaf så ska jag göra en budjet varje månad om hur mkt pengar som får användas. plocka ut de ur en automat (som jag har inte rört på massa massa månader) å sen bara handla med dessa kontanter. KON-TANTER .. läskigt ord.



denna vecka har jag 1000:- för mat och annat i inköp. och hittills denna vecka har jag kvar 260kr. haha .. men då ska tilläggas att jag köpt ett smörgåsjärn för 200kr och varit på rusta och fyllt på duschkräm, fryspåsar osv-lagret.
å då har jag alltså handlat mat för hela veckan, inkl frukost. (det e alltså inte 1000kr för bara maten jag har i "budjeten". det har varit VÄLDIGT mkt mat för 1½person (enl nån sorts schablonbelopp ska matkostnaden för 1 vuxen och ett barn i åldern 1-3 vara 2650kr/månad (ca 600kr/vecka)))

anledningen till detta med kontanterna e att jag vill se om jag kan spara mer pengar varje månad än vad jag gjort hittills. för nu har jag kommit på vad jag vill göra med pengarna.
har verkligen nåt konkret att spara till nu. behöver ca 50 000. e ganska mkt men min plan e att få ihop så mkt som möjligt tills hösten/vintern 2011. alltså jag har 1-1½år på mig.
vill man nåt tillräckligt så går de. fast det ska inte gå ut över min å leos vardag. vi ska fortfarande leva ett bra liv.




de e allt en liten leo på gräsmattan med bästaste bilen. (lägg märke till den eminenta midsommarstången!)




igår låg liten i sängen i 2h å 45min utan å somna. riktigt länge, alltså utan att klaga alls. hörde bara lekljud å att han pratade. helt galet. somnade strax innan 22. å sen upp kvart i 7 imorse. suck ..
inte en enda gång vaknade han i natt heller. igen ..
vi har lixom avskaffat nattvällingen nu oxå. fast för min del kan han gärna få den så han får lite extra mat och kanske går upp lite mer i vikt. men han svälter ju inte. jag lovar.
till å med grytan från idag slängde han i sig ju. mums!






leo vinkar numera till allt å alla. såfort man säger "hejdå" så vinkas de. tex när man betalat i kassan på ica, då säger man ju tack å hejdå å det uppfattar han å börjar vinka. han vinkar till folk som går förbi när man e ute på promenad. han vinkar till katterna som han ser men e påväg bort. han vinkar till å med till magen medan man knäpper eller drar upp dragkedjan på pyjamasen.
de e ett väldans vinkande på honom. haha .. men han e ju såååååååå söööööööööööt. hihi



nu ska här spelas settlers. (å jag tycker mig höra att leo har somnat, kanske)

Uppdatering 7min senare: Nej han sover absolut inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0