dagisbarn

yepp, då har man ett dagisbarn då. gick hur bra som helst. inte e han blyg heller. började leka med de andra barnen som att de aldrig gjort nåt annat. däremot var de några av barnen som var där som blev blyga för honom. hehe..

på pukslagargården har de två avdelningar å på den del som leo är har de yttligare 2 uppdelningar. leo är ett blåbär. den andra sidan heter jordgubbe. det går 10 barn på varje sida så i leos hus e de 20 barn och 5 pedagoger varav 3 av pedagogerna gått "ur och skur" utbildning. detta betyder att pukslagar e ett ur och skurdagis. suck säger jag. betyder mer kläder och extra kläder och regnkläder osv. a ja .. de löser sig nog.

ska fylla i ett schema hur leo ska gå där och vem som hämtar å sånt.

som ni märker (kanske) e jag heltänd på dagis! i lööööööööv it.
jag gillade all personal jag pratade med å jag gillade lokalerna å de andra barnen var mysiga och leksakerna var fräscha.
känns bara bra alltså. i morgon ska vi tillbaka kl 930 igen.
kollade på inskolningschemat och för min å leos del var de lite tunnt. en enda gång ska föräldern gå bort under först veckan av inskolningen och då gå å sätta sig en kvart i personalrummet. hmm .. jag hade ju tänkt att gå hem å fixa med nåt iaf ons-tors-fre. men men .. vi får väl se hur de går med allt detta då. kanske går fortare oxå.



nu sover leo och när han vaknar e de mat å sen vaccination tänkte jag.
jag ska inte göra ett skit idag. har ingen tvätt, inge disk, inget att städa. jag ska bara vara .. bara busa med min underbara son för de kommer de ju bli mindre med nu.

pöss å hej


Kommentarer
Postat av: Jenny

kul att det gick så bra. :)



själv har jag lite halvångest redan nu inför dagisstart i augusti. :P om vi nu får plats då that is, men det är förhoppningen. =)

2010-01-18 @ 13:45:51
URL: http://ynnejjj.blogspot.com/
Postat av: cissi

Ur och skur är ju jättebra!! :-) Vad roligt. Tänk vad mkt nytta Leo kommer att ha av det sen. Roligt roligt. Tror allt kommer att gå jättebra för lillkillen!!

2010-01-21 @ 21:25:24
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0