jobbelijobb

kom å tänka på en sak nu när de närmar sig att börja jobba igen.

när jag började söka jobb (sökte i 1½vecka innan jag hade fått ett jobb) så skickade jag mail till 11 st företag och frågade hurvida de skulle nyanställa den närmaste tiden, heltid, deltid och extra.
hur många tror ni att jag fick/fått svar av?

noll!

e de inte lite dåligt? men men .. den hårda världen av jobbsökande.



nu på kvällen har lillen mått mkt bättre. har käkat makaroner (tack för de stuvade), yoghurt, lite frukt och smoothie. allt i väldigt lite mängd men han har behållt allt iaf! (peppar peppar)
om han e bättre i morgon bitti så tar vi en snabb promenad till dagis i morgon och pratar lite med dem angående den fortsatta inskolningen.
kanske blir så att jag lämnar på måndag morgon å mamma får hämta efter lunch så de inte blir så långt för honom. får se hur vi löser de.

ringde förresten till jobbet idag för att prata lite mer med chefen men han hade inte tid. får väl ringa i morgon igen så jag vet vart när å hur lite mer. eller asså, jag vet ju vart jag ska å vilken tid redan men vill ändå stämma av eftersom de var ett tag sen vi pratade (2veckor)


2½ tröttisar (välj själv vikken av oss som e den halva)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0