att balansera familj och jobb (barn och inkomst)

nu behöver jag lite tips å ideer så lite hjälp tack.

när man jobbar så har man rätt att gå ner på 75% om man har barn (upp till en viss ålder)
jag funderar ju på detta.
jag börjar ju jobba för att jag vill göra nåt på dagarna å att jag behöver få in lite pengar nu. så väg in leos dagistid och inkomsten när jag deklarerar följande:

om jag jobbar heltid (som e 37h/v på detta jobb) så går leo på dagis 730-17 alla dagar utom fredag för då går han till 1330. visst jag får ut ca 12000 utan provision inräknat men behöver jag verkligen tjäna så mkt?

om jag förkortar mina arbetsdagar (förutom på fredagen) så går leo på dagis 730-16 (mån-tors) och de känns ju bättre. jag skulle då ha en inkomst på ca 10100kr.

om jag förkortare mina dagar med yttligare en halvtimme så skulle leo gå på dagis 730-1530 mån till tors å de kände känts ännu mer kanon .. då hade jag fått ut ca 9500kr .. de känns ju lite i nederkant.


men alla inkomstsiffror e ju utan provision, å andra sidan måste jag ju jobba för att sälja nåt så jag kan ju inte jobba hur få timmar som helst.



det jag står å väger mellan e att leo e på dagis till 1530 eller 16.
1530 för hans skull å 16 för ekonomins skull ..

tips, råd å ideer tack (å åsikter med för den delen!)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sover dom inte middag och fikar och sånt på eftermiddagen? för i så fall det kanske till och med är så att det passa bättre att hämta han senare. :) inte lätt det där. Lycka till i varje fall han har blivit riktigt stor nu :)

2010-02-05 @ 11:29:26
URL: http://aangelicaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0