piss dag asså

asså klockan e bara 13 å dagen har gått snett redan från början. helt galet ju.

skulle fälla ut resesängen i morse ju (se tidigare inlägg) men de gick åt helvete tills jag gjorde allt från början igen. bajs .. sen skulle jag åka å handla.
de gick bra. tills bäbis inte ville vara med längre, i samma veva skulle jag hitta batterier på affärn men de hittade jag ju inte. 3 varv på maxi EXTRA med grinig unge i bärselen och tillslut fann jag dem. skulle ha bauta stora batterier därför var de inte vid kassorna. undertiden hade bäbis satt i sig en prislapp ca 2x2cm. stressad mamma får panik. bäbis hostar å fräser. trycker ner fingret i halsen å drar upp biten. 39.90 kostade den visst.
suck ..


konster i bilen

kommer hem till ett helt ostädat kaos, packar upp varorna som faktistk går bra å börjar koka kräm för de står på to do listan för idag. (tillsammans med göra köttbullar)


min sons favorit syssla, plocka sönder morgontidningen

behövde bara diska en kastrull. har jag nå diskmedel då? nope .. jag har tänkt på de så (nu måste jag svära igen, håll för öronen på era barn) jävla många gånger men nu glömmer jag å skriva ner de på lappen å då blir de ju inte.
lappar e en stressad mammas räddning, annars skulle jag aldrig köpa nå vettigt, utan nu följer jag bara lappen å de blir sällan nåt annat än de som står.
idag blev de mössa å vantar extra bara. 90kr för båda.


sen börjar bäbis klaga. han har legat/krypit/stått på golvet sen vi kom hem. han skriker å skriker å skriker. just en sån här gång som jag önskar att jag bara kunde gå ut å stänga dörren efter mig, ta min cab å lyssna på lasgo lixom.

a ja .. han fick köttfärssås och spagetti och skrek mellan varje tugga. käkade upp en hel burk sen satte jag honom på golvet igen å han lugnade ner sig, kröp iväg å jaga katten. bra då ska jag koka lite pasta tills i kväll till honom att käka tänkte jag. hade köpt super små söta pasta snäckor som han kan pilla med själv.

vattnet kokar och i gick pastan. äggklockan fram och letar på paketet hur lång koktid de e. å eftersom jag har en riktigt dålig dag så spär det på att de inte står nånstans hur lång tiden är. de står bara "när koktiden är slut häll av pastan". jag har stirrat på paketet under 10min (som koktiden blev efter att ha smakat varannan minut) så har jag fortfarande inte sett vart de står nånstans.


nu ska jag trösta mig med en macka för bäbis har precis somnat.
tunnbröd, majonäs, skinka, ost, honung och senap.


nån mer som bunkrar inför domedagen? de står jätte seriöst organiserad oxå enligt basvaran. till höger står ris, rad nr 2 och 3 (från höger) står pasta, nr 4 står potatis och längst till vänster står fruktpureer.


god dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0