uterummet e underbart

å vad jag älskar mitt uterum. för de första somna å sover bäbis så himla lätt å bra när vi e ute å "leker" (gungar mest) jag de e skönt å ha teven avstängd lite, den har ju en tendens att alltid vara på som sällskap.

förresten så hände de en oväntad sak igår som jag blev väldigt glad över, de ringde en vän från arvika och vi prata skit ett bra tag. å bra planerat var de oxå för jag satt i bilen å väntade på mamma som blev 30 min sen. de blev trevliga 30minuters väntetid.
jag ska ju åka till värmland den 7 juni å satsar på arvika den 8e så vi ska försöka träffas å snacka ihop oss igen. våra liv sen ju så lika men ändå så olika ut. så de ska bli skoj!



nyss kom mamma å pappa förbi oanmält på MCn. passade ganska bra faktiskt för då hann jag packa väskan till babysim i morgon, eller babysim å babysim, de e inte organiserat utan vi ska ta ett dopp i den varma poolen på fjärran så får vi se vad bäbis tycker om de egentligen. ska bli spännande men jag e lite nervös oxå.



natten var förresten helt perfekt, fick jag ändra nåt så skulle de vara att fisen inte skulle vakna varannan timme för mat men de går bra ändå för han somnade så fort om igen. (ca 30min)
idag har han bara fått ersättning hittills för potatisen vill han inte ha alls å tutte ska han få på natten nu. (ibland på dagen men jag har bestämt att ersättning blir de som huvudmål nu eftersom han ratar tutten varannan gång) undra hur länge man kan nattamma å hålla igång produktionen. måste nog rådfråga min egen mentor om detta :p

tycker de e krångligt att blanda egen ersättning oxå men de e nog bara för jag inte har rutin på de. de blir nog bättre sen. jag förbereder en flaska precis efter maten så de finns en ny att tillgå ganska fort. enklast så just nu känner jag.



nu ska jag bara lyssna på fåglarna å njuta av att bäbis sover sött i vagnen!

c ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0