eftermiddagar

vet inte varför jag blir så produktiv på eftermiddagar. på dagen idag gjorde jag inget annat än att ligga ute i solen typ 45 min imorse. sen vid 1530 (när vi vaknade från vår middagslur) satte jag igång å var nyttig. tog bort ogräs ur gräsmattan (jag vet, det är ett evighetsgöra) å vad mycket bättre de blir utan de där (jävla) bladen som sprider sig överallt .. tror de heter hirsch .. nåtsånt iaf .. :-)

klippte gräsmattan igår


sen vattna jag gräsfröna som växer väldigt ojämt men de växer iaf på vissa ställen. haha .. efter de spred jag vatten´på min fina trall .. haha .. den e INTE fin men de e bekvämt att ha de plastsakerna ovanpå. jag rengjorde alltså plasttrallen. man blev ju smutig så fort man satte en tå ut där.
grillgallret fick sig en omgång oxå. allt detta medans bäbis satt i gungan å hade de skönt. ska bara ställa ut alla saker till altanen igen sen e jag klar för idag. hehe

imorgon hoppas jag på fint väder igen och potatissallad.




för övrigt e jag en del orolig för leos mat igen. han käkar inte mkt alls vid matning. mellan 30 och 80ml har han fått i sig 5ggr idag om man räknar från 24 i natt. :(:( känns så lite ju, å varje gång han käkar så kurrar, mullrar å låter magen. å så skriker han. käkar ett-två sug å sen samma sak igen. de tar ca 30min å få i honom 80ml ju.. hoppas han börjar käka bättre snart.
sen skriker han sig till sömns varje gång han ska sova oxå .. känns så trist.. folk lär ju undra vad jag gör med honom för de hörs ut, de vet jag.
de spelar ingen roll om jag ligger bredvid eller han ligger själv eller han åker vagn eller ligger i sängen, soffan eller om jag har honom i famnen. enda gångerna han somnar så där skönt är när han sitter i gungan å när han käkar (när han väl gör de) men de e inte ofta han somnar i gungan eller när han käkar .. jag hoppas att de blir bättre snart.





idag var de barnbidrag och alla pengar e kvar på kontot. de kommer behövas sen :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0