vuxenliv

nu jag ska vara lite vuxen:
jag vill binda min ränta på lånet jag har på huset men jag får inte för pappa (vuxet å lyda pappa) de e ju ingenting jag betalar i ränta nu ju! helt galet. hur länge ska jag ha is i magen? de e inte lika mig ju, jag vill ha/göra saker nu/nyss.
eller jag betalar ju ränta såklart men de e inte mycket de heller.
tänk om man missar när de höjer å då får högre, men jag läste i tidningen i morse (ja jag har morgontidning=vuxenpoäng till mig) att riksbanken spår fler sänkningar innan april men tänk om de inte sänker å jag missar å binda räntan när den e såhär låg. uuu .. jobbigt tycker jag för jag sitter som på nålar.

att "spara" 500per månad på låg ränta på lånet skulle hjälpa min ekonomi en hel del, som alla vet så e man inte bortskämd med bra ekonomi när man e ensamstående. fast jag har tur som har snälla föräldrar, bra boende och en bra bil. de e de som sätter livsstandarden. jag skulle gärna ha mer pengar men å andra sidan har jag inget å lägga dem på förrutom ett månadsvis sparande så man får lite buffert. jag spar bara till leo just nu, de ruckar jag inte på alls. han får sina hundralappar varje månad för jag vet hur mycket jag uppskattade "starta-ditt-liv" pengarna när jag flyttade hemifrån när jag var 18.

nu har bebbe sovit i 2 timmar så de e dax å kolla om han lever (klart han lever, jag hör honom i babyvakten lite då å då)

över och ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0