loppis

så befriande det känns att shoppa lite vettiga (?) prylar för lite pengar (betoning på lite)
e så himla nöjd .. med fynden och med bäbisen. bäbis skötte sig UTMÄRKT! inget gnäll eller nåt. så himla skönt att de funkar kanon ibland, funkar ofta bra, sällan dåligt å väldigt sällan riktigt kanon.

bakluckeloppisen har växt från förra veckan å förrförra veckan iaf. shit vad skit! ALLA plan i P-huset var fyllda med familjer i bilar som vill bli av med saker å tjäna en hacka samtidigt. så himla bra intiativ.
på stan fanns inte en p-plats så vi fick parkera en bit i från city. de märks verkligen att detta drar folk till stan på söndagar. grattis alla säljare i centrala gävle. hoppas att loppisen kommer fortsätta i höst.

ungefär var tredje bil var barnprylar så för oss med barn och en liten budget e det de perfekta stället att göra fynd och köpa nåt onödigt.

jag hade bäbis i bärselen när vi gick där. det tog oss 1½timme att gå igenom allt å då stannade vi inte jätte länge direkt på varje bord.
denna gång köpte jag nåt till mig själv oxå. och som vanligt massa saker till bäbis. (redovisas nedan)

jag har ju aldrig varit mycket för krimskrams (det som i min mun kallas skit) så loppis e egentligen inget för mig men jag gillar verkligen denna sortens.
det krimskramsen jag letar efter (för ja, jag letar lite iaf, eller håller ögonen öppna iaf) e glaskulor och vaser. vaser för jag inte äger så många och glaskulor för jag skaffade mig några sånna när vi var på loppisar när jag bodde i värmland så de e lite affektionsvärde* i dem.

*Affektionsvärde:
Från Wikipedia
Ett värde som aldrig grundas på ekonomiska skäl utan är av betydelse på grund av personliga samt känslomässiga skäl. 


Glaskulor (ställde ett batteri AA bredvid för å visa storlek)



Tillbringare 5kr
Böcker 10kr/st



Nalle Puh-hängare 10kr
Mjuk boll 5kr
Nalle Puh-tavlor 50kr (har 3st i samma serie så nu e de 7st!)
"Bäbistelefon" 10kr
Ljudsaga 10kr


Tvådelad overall stl 80 med vantar 50kr

Sammanlagt 160kr. fatta att jag fick allt det för 160kr. ETTHUNDRASEXTIOKRONOR! i löööööööv loppis. sån befriande känsla ju :p hihi

nu ringde visst mat och sovklockan så de blev mat som förhoppningsvist går över i sov alldeles snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0