huvudet på spiken!

de var nån dag sen som en av mina msn-kontakter slog huvudet på spiken och kom på vad jag lider av.
jag har alltid påstått att jag har svårt att släppa in människor på riktigt i mitt liv, men så e inte fallet. fallet e att jag inte litar på andra människor.
jag har blivit bränd för många gånger och det beror på att jag vägrar se nåt dåligt i folk. jag vill ALLTID tro det bästa om andra även om det går ut över mig själv.

exempel: förra sommaren skulle jag och en kompis åka och segla när jag var hemma i gävle på besök. såg fram emot de kanonmkt å vi pratade en hel del om det. datum bestämdes och att ett par andra kompisar skulle med. sen blev det tyst. jag frågade lite lätt några gånger om de skulle bli av, ville verkligen inte tjata. men såklart blev det inte av.
samma människa skulle hälsa på mig på min födelsedag i år. så var de bestämt så jag avbokade besök från mina föräldrar. å gissa vem som inte dök upp. satt alltså ofrivilligt ensam på min födelsedag. sen dess har jag bara skrvit grattis till honom när han fyllde år. ingen annan kontakt alls.
å vi har ändå känt varandra i 5år.

sen har vi ju de här med leos pappa oxå. hans ställningstagande till leo är ju känt och om nån skulle kritisera hans beslut så försvarar jag honom. hur hälsosamt är det för mig? borde jag inte vara arg/bitter/förbannad osv? inte säga, det är hans val och jag respekterar det.
visst det e inte hälsosamt att vara arg/bitter/förbannad men jag borde få ut lite känslor.


mina känslor består i att vara glad, fejkglad, nerstämd, långsint och tyst. (jag e väl medveten om att långsint och tyst inte e känslor men de e så mina känslor visar sig) jag e aldrig väldigt sällan direkt arg, förbannad eller ledsen. (man ska aldrig säga aldrig så jag ändrar till väldigt sällan då)



nu till anledning till detta inlägg:
leo skrek väldigt mkt i natt så jag kunde inte sova å låg å grubblade istället .. men egetnligen, vad hjälper grubblande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0