Draft

måste ordbajsa lite.

ang. idol:
jag har gillat calle från början. riktigt mkt. tyckt att han var den blyga killen som kollar ner i golvet men verkligen kan sjunga. trodde han skulle få ett självförtroende boost och gilla att stå på scen samtidigt som han skulle bli ödmjuk. men de där med ödmjukheten kunde jag bara glömma.
nu skulle jag jämföra honom med ett dåligt ex: till en början verkar han vara så go å mysig men allteftersom tiden går och hans självförtroende ökar så utveckas han till en arrogant kille som har glömt bort att han lever på jorden å inte i himlen.
riktigt synd, för han e riktigt duktig.
dock hade jag hellre sett Tove i final med Erik.

Erik kommer absolut vinna. Nån som missade hans andra låt igår? shit asså .. de var riktigt bra, även om han inte var min favorit så e han bäst.

nog om idol.





igår skrubbade jag kaklet i badrummet. har ont i axeln efter det idag .. :p hehe .. fick mig även en dos av settlers :p nice .. har dock fastnat på 7de banan. verkar helt möjlig med min taktik. hur byter man taktik? jag kan ju bara spela som jag spelar .. :p



har börjat tänka på de här med vaccinet igen. hade ju bestämt mig för att sticka både mig å leo på torsdag. men nu får jag second tankar igen ..
tex:16 har dött i sverige, varav 13 tillhörde en högriskgrupp. hur stora e oddsen .. åå .. ju mer jag tänker på de destå mer vill jag INTE vaccinera oss.
men har ju sagt från början att om de rekomenderar vaccin för leo så ska jag ta de så jag får väl stå för de. kanske .. tror jag resonerade så bara för att jag var säker på att vaccinet inte skulle bli godkänt för så små. egetnligen ville jag nog inte vaccinera honom.
skulle verkligen behöva ett bollplank. ett bollplank som inte propagerar FÖR vaccinet somde gör på den där "influensa-hot-line" som man kan ringa. behöver nån som kan presentera fakta, både för och emot. beslutet måste jag ju ta själv.



idag åker vi hem till min föräldrar igen. hade tänkt att hjälpa till med veden för första gången för jag känner att jag vill göra nåt men har ont i axeln plus att leo har spenderat några timmar i min säng i natt så jag har ont i nacken oxå.
e så himla rädd att han ska ramla ner när han ligger i min säng. har bullat upp med kuddar och täcke på andra sidan om honom men känns inte nog ju. han snurrar å rullar å bökar runt så mkt när han sover. jag sover hel kasst när han e bredvid.
plus att så fort han rör sig/sparkar så rycker jag till i sömnen å vaknar av de. för söker lixom "rädda" honom från att ramla ner. i sömnen ..

somnade typ halv tio i går å vakna runt 23 när leo vaknade å fick komma upp imin säng. sen var jag vaken 1½h. vakna vid halv 3 när leo fick vällning. la honom i hans säng å sen kunde jag inte somna. suck .. var vaken till 5. suck ..



klippte håret på leo igår för första gången oxå. syns nästan ingen skillnad eftersom jag vill ha de långt på honom men jag vill inte att de ska vara för långt på fel ställen:P så vi klippte lite runt öronen å i luggen å på längden ibak. blev bra trots allt. ska fin putsa lite idag bara. e lite ojämt. men e svårt att klippa nån som ALDRIG e still :p



nu känns de som jag ordbajsat klart för denna gång.
hade!

just de, de var en sak till.
förlåt men jag tycker de e mäkta oseriöst av arvikafestivalen att lägga ut nån sorts xxx-film för att locka fler att köpa biljetter.. töntigt

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Ville bara säga att jag och Stefan inte ska vaccinera oss och vi hade inte tänkt det till Esther heller men sen fick vi värsta ångesten när vi tackade nej till henne eftersom vi ska till thailand och inte hade nån koll på hur det låg till med influensan där och eftersom vi inte vet hur sjukhus och annat går till därnere mm så vi har vaccinerat henne. Känns inte 100% bra men det känns ganska tryggt. Hade vi inte rest hade vi nog itne gjort de. =)

Puss puss

2009-12-05 @ 12:17:01
Postat av: Jenny

Jag har ju velat fram och tillbaks angående vaccinet, men till slut så gick vi ju och fick sprutor alla tre. Det som vägde över till slut var att det verkar som att småbarn kan bli jättedåliga av själva sjukan. Då kändes det som att hellre biverkningar av vaccinet än att han hamnar på sjukhus och behöver hjälp att andas eller nåt. Och han har inte reagerat på vaccinet alls, inte ens ont i låret där de stack. Jag och Tony fick ju ont i armen iaf.



Men det är fan inget lätt beslut. Det är ju en sak när det handlar om en själv men när man ska bestämma för lilleman också. Uscha. Känns bara skönt nu när det är gjort dock. Försöker tänka att de måste ju rekommendera det av en anledning dessutom.

2009-12-05 @ 15:00:29
URL: http://ynnejj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0