lördag!

idag e de lördag!

woho. helg .. öööh .. typ ..

fick sova mellan 3 å 6 helt ostört inatt .. wow!!! å vi sitter fortfarande i pyjamas :p hihi, så lata :P känns bra dock.
finns en sak jag inte bestämt mig om bara, dopet e klockan 12 å de e lunchtid precis då ju, så ska jag göra mat till bäbis innan eller efter? han tar nästan aldrig flaskan på dagtid (å om han gör de käkar han bara litegrann, typ 100ml) så de e svårt att ge flask-mellanmål. kanske blir gröt innan vi åker då förresten .. å frukt när vi e borta .. hmm .. men då blir de ju lunch kanske 16 .. hmm .. svårt de där .. eller ska vi hoppa lunch idag?

ja jag köper överlag bara burkmat å ger bäbisen. har väl hänt 2ggr att han fått lagad mat som hel måltid. däremot får han smaka min mat om de e okej mat. tex pannkaka. varför känns de som jag försvarar mig för nåt som ingen sagt nåt om .. hmm .. strunt samma, burkmat e inte förevigt.

jag vill inte ge lunch bland massa folk i kyrkan känner jag, för då får ju jag sitta med honom där massa tid. å jag vet inte ens om de finns barnstolar där.




vakna klockan halv 3 av att bäbis vill ha mat så jag går upp å ger honom flaska å sen ligger jag å lyssnar på regnet. asså jag förstår inte vad jag har för konstig böjelse men jag älskar verkligen regn, ljudet av regn och vattnet som kommer uppifrån e ju så himla skönt.

måste dock säga att jag inte gillar regn på vintern för då ska de ju vara snö som kommer uppifrån. men sommarregn å blåsigt höstregn, finns de nåt härligare? (ja tänker ni, att ligga på stranden i 30grader och sol, att ta en båt ut på öppet hav och njuta av havsbrisen osv, ja de e härligt det med men de har jag inte möjlighet att göra så jag väljer att fokusera på det som jag gillar och är tillgängligt för mig. som regn .. :p haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0