gröttanke

köpte havregryn idag. i ett paket går det 1500g, en portion gör man på ½dl gryn, det motsvarar ca18g gryn. det ger ca 85portioner gröt till bäbis.
om man köper gröt från tex semper så går de på ca 30-35kr kanske å då ger det 16portioner. ca 2kr/portion.
havregryn blir mindre än 20öre/portion. galet ..
jag ger 2 grötmål per dag om man byter ut ett pulvergrötmål om dagen till gryngröt så spar man ju en massa pengar. :p haha .. ja ja .. nog tjatat om gröt, låt oss gå vidare till gröt tillbehör.
:p
mamma gjorde äppelmos på deras egna äpplen å ytterst lite socker. om man blandar gröten med moset (ganska mkt mos) så blev de kanongott ju. skulle till å med funka för mig om jag vore gôr hungrig nån dag.




i övrigt idag har jag å leo varit till hans i skogen för första gången (för bäbis alltså) när vi kommer dit möts vi av 3 utslagna krigshjältar och en hans. galet trist var de.. men efter ett tag kvicknade mannarna till och de beställdes pizza (mmmm) sen blev de eld i röven på dem å vi gick ut å pilla lite på trädgården allmänt .. haha ..
när de hade åkt hem så gick jag å hans med leo i vagnen å kollade på vattnet .. låter helt skumt men så var de. nästan inga mygg heller (X)
de skulle på bio i kväll så jag åkte snällt hem vid 17. trodde verkligen att bäbis skulle vara riktigt jobbig i bilen hem men de gick så himla bra. de e skönt .. :p

som jag skrev tidigare så vaknar ju bäbis tidigare så imorse var de morgon klockan 0630 så jag börjar bli VÄLDIGT trött nu .. men de går över .. men klockan 2130 har jag planerat att sova ikväll :p



jag som verkligen ogillar att uttala mig ang känslor måste ändå säga att jag gillar hans riktigt mkt .. blir ju inte sämre av att han pillat på min dator i dag å den funkar så himla bra! :-)
frågan e bara om man kan bli för lika? kan man de? har man tråkigt i ett förhållande då? men våra likheter känns mer som att vi kompletterar varandra. kan man tycka/känna så efter bara några veckor? för tidigt att säga egentligen men just nu känns det bra iaf .. hälsa ..
summan av babblet e att jag gillar honom :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0