förkyld och todoer

ja varför blir man förkyld på sommaren för? de e väl dumt .. haha



i natt vakna jag vid 5 å kunde inte somna om. gick in å busväckte leo så han fick mat så behövde jag inte tänka på det å så låg jag vaken å läste tidningen å vänta på bäbis. han vakna vid 8 så då tog vi lite mys i sängen innan vi gick upp vid 9. fick ett telefonsamtal i samma veva att mitt nya bord står på mammas jobb. trevligt värre.



nån som har provat sån hårborttagningskräm förresten?
jag provade veet för typ 5-6-7år sen å då fick jag MASSA röda prickar på benen å de svet så fort jag fick vatten på dem. vill inte att de ska bli så igen men jag e ju så himla trött på å raka benen för man vet ju aldrig när man ska behöva visa de (annars) lurviga .. måste ju gardera sig.
vax går FETbort förresten men de krämerna skulle jag vilja prova. finns det inget "provkit" eller måste man köpa en hel förpackning för nån hundring? a ja nog om det.

VEET - nåt att ha?



idag har jag en lista med saker som ska göras. en liten todo helt enkelt. som tur e har jag inga 1or utan bara 4or. bara husets utseende och funktion.
skriver jag listan här så måste jag ju bocka av alla för annars får jag dåligt samvete men å andra sidan blir de gjorda.

ons:
Dammsuga
Plocka ur bordet (ge plats för det nya)
Org. räkningar (redan klart)
Klippa gräs på framsidan
Rengöra barnstolen
Rensa (lite) i rabatten på framsidan


bäbis e ute å vandrar som vanligt

tors:
Klippa gräs på baksidan
Gå med utekomposten (skottkärra)
Damma hyllan i kök + i v.rummet
Köpa: pot.sallad
            potatis
            morötter
            salt
            sås
            dricka (trocadero antar jag om jag nu ska bjuda hit brorsan å linda)

BTW: Linda: Komma hit å grilla på fredag? mat klockan 17(1730 kanske) :), varfri tid att komma hit. (på dagen om man vill vara lektant/farbror) man kan åka med svärföräldrar om man e snål (läs pank). jag smsar brorsan i morgon men du kan du förbereda honom om du vill :p


sällskap vid datorn nu på morgonen av läskig katt


högt gräs!


allt de gröna i rabatten e ogräs. de står bara rosor och lavendel där. verkligen dax att rensa!


detta e oxå framsidan men där jag hållt efter på ogräs så där e de fint! ;)

nu ska vi gå ut i de fina vädret å börja. när jag tröttnar på å vara ute så går vi in å gör sakerna som ska göras inne. blir nog en lur på eftermiddagen å då e de skönt å ha hunnit med de mesta på listan.



just de, drömde om att gå på bio i natt. :p haha.



Leo plockade precis ner tvätt som hängde på tork. tack vännen. haha

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi kommer absolut om vi e hemma på fredag. Funderar lite löst om vi ska åka bort då.

2009-08-05 @ 18:22:13
URL: http://nurselinda.blogg.se/
Postat av: Cissi

Duktig du är som donar och fixar. Jag klippte gräset idag :-) tro mig, det behövdes verkligen!!

Det var riktigt länge sen jag testade veet, kommer inte ihåg om jag var nöjd... Nu kör jag med en epilator!! Grymt! Funderar varför jag inte köpte en sån för flera år sedan. Köp!! Kram

2009-08-05 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0