tisdag

idag fyller pappa äldre. igår fyllde jag (dock inte äldre)
dagen idag spenderades i sängen. inte för att jag sovit dåligt inatt utan för att de var dåligt väder ute. när jag å bäbis tillslut gick upp ur sängen så hade diset försvunnit och de var typ 5grader å sol ute. men de spelade ju ingen roll för jag å bäbis skulle åka till hälsocentralen med leos utslag/eksem (vad de nu är)
tant-syrran var den trevligast jag nånsin träffat inom vården. hon tog sig tid att busa lite med bäbis som var på sitt bästa bästaste humör å prata lite allmänt hur de gick å hur jag mådde. VÄLDIGA pluss till henne.
hon kunde inte riktigt ställa en diagnos på leos eksem på armarna men intygade att de inte var nån fara utan att jag skulle köpa en kräm på apoteket och smörja några dagar å se om de blir bättre.

nu har jag släppt ut katterna på min fina altan men sitter inne med en bäbis som inte riktigt kan bestämma sig om han e glad eller inte.
impulsköpte glass från glassbilen när jag kom hem oxå. haha kanske bra å ha när de blir varmare å varmare.

förresten, varför börjar jag grina när jag köper fel saker/-er på affärn, kan ju inte skylla på graviditetshormoner längre (kände inte av några sånna hormoner men man hade ju alltid ursäkten nära till hands)
köpte nya nappar på ICA för 50kr, jag var jätte noga med att se att jag tog ur "rätt" hög. esska, 0-6månader OCH latex. bläddrar i högen å tar den förpackningen med motiven jag inte har. när jag kommer hem så ser jag att de e silikon. suck, de hängde fel de e ju supersäker på. silikon e mer hårt och en lite annan form (å färg men de påverkar ju inte fuktionen för leo)
å ja, de kom tårar ..
kan de bero på att jag inte egetnligen har råd att "slänga bort" 50kr? så kanske de e, min ekonomiska situation e ju inte den bästa även om den blir bättre å bättre.
suck har jag inget annat å skriva om och tänka på.

nu har bäbis suttit å gungat ett tag så de e dax å byta ställning. å snart får jag tårta och (antar jag) presenter så måste städa undan lite innan besöket.

över ut!


Kommentarer
Postat av: NurseLinda

Du har fortfarande lite urspårade hormoner som du kan skylla på ;) Du får trösta dig med det.

2009-04-07 @ 19:12:00
Postat av: Cissi

Mmm glass och tårta!

Kan du inte gå och byta napparna?? Så länge de är i obruten förpackning borde det inte vara ngr problem. krams //Cissi

2009-04-07 @ 23:27:55
Postat av: S

jo men orka pallra sig till fjällbacken som jag bara handlar sporadiskt på. suck, men jag ska försöka.

2009-04-08 @ 10:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0