kundservice- var god bli irriterad

jag försöker ju få tillbaka mitt förra hemtelefon nummer .. men efter att telia (som telenr finns hos) och comhem (min leverantör idag) säger olika saker så ringer jag upp dem igen. comhem först, å de säger bara att de skickar förfrågan till telia och den avslagits 3 ggr .. ringer till telia men den som ringt till telias kundtjänst på senaste tiden vet hur svårt de e att komma fram.
ring ring, en röst säger: detta är en röststyrd kundtjänst, säg vad du behöver hjälp med.
telefon.
jag uppfattade inte vad du sa.
telefon.
jag uppfattade inte vad du sa, så här kan du säga: telefoni, bredband ..
telefoni.
menar du telefoni, säg ja eller nej.
ja.

gäller de fast telefoni säg fast, gäller de mobilt telefoni säg mobil.
fast telefoni.
vilket telefonnummer gäller de?
026615928 (de numret jag vill ha)
detta nummer finns inte hos telia.
(STOR SUCK) jag vet att de inte finns hos telia eftersom de inte finns nåt abonemang, koppla mig för helvete till en människa.
jag förstod inte vad du sa. finns inget telefonnummer eller gäller de annan sak säg övrigt.
övrigt.
ring ring, välkommen till telia vad kan jag hjälpa till med.
STRYP AUTOSVARSTANTEN!!!!!!!!!!!!!!!!

fick till svar att jag måste starta ett abonemang hos telia för att få föra över numret till comhem. jävla byråkrati. åkte till valbo å gick in på telia butiken där för nu vill jag ha svar av en människa. där säger de att numret inte ligger hos telia (som de gjorde 3h tidigare när jag ringde telias kundservice) men hon i butiken kunde heller inte säga om numret ens fanns ..
ska de vara så jävla svårt att få tillbaka ett nummer som e ledig som jag ägt förr? töntigt

så nu har jag skrivit av mig å ska inte älta de mer. jag ger upp nummer-jakten för denna gång.

vaknade vid 7 i morse och bäbis var go som vanligt. somnade om vid 10 å sov till 11 :p hehe behövde lite stödsovning kände jag. sen körde jag en tvättmaskin (å vad jag bokstavligen ÄLSKAR att ha egen maskin, ni som inte har de, undra om ni vet vad ni missar)
åkte (som sagt) till valbo, mest för att gå på telia men oxå för å köpa bäddmadrass så jag får ihop min säng snart. de var ett bra infall av mig.. de var 30%rabatt på den idag! tack tack!! där sparade jag en del hundralappar å kan kanske tanka för dem i stället .. eller ladda telefonen. hmm .. bensin e viktigast men de har gått i väg massa SMS och MMS senaste veckan .. inte så vanligt för å vara mig. det beror på att jag har några å skriva med OCH en telefon som jag gillar.

bäbis sover för typ 7de gången idag nu. hehe skönt för mig :p hihi
nu ska jag se på sex in the city, de var länge sen. kult! ;)

ut! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan ju bli irriterad för mindre!!! Hatar alla dessa telefonsvarare! //Cissi

2009-04-29 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0